Előznek a mobileszközök egy tanulmány szerint

2012. okt. 31.

A felhasználók személyi számítógépekről egyre inkább mobil eszközökre “költöztetik át” az internethasználatot – hangsúlyozza az International Data Corporation (IDC) informatikai piackutató vállalat legújabb “Worldwide New Media Market Model” tanulmánya.

 

Az egyre erősebb trend éllovasát, az Egyesült Államokat Európa és Japán mintegy kétéves lemaradással követi. Az USA-banaz internetre személyi számítógéppel csatlakozó felhasználók száma a 2012-es 240 millióról 2016-ra 225 millióra csökken várhatóan, miközben a mobil készülékről internetezők száma 174 millióról 265 millióra emelkedik a következő négy évben. A mobil készülékről internetezők száma 2015-ben haladja meg majd első alkalommal a személyi számítógéppel internetre csatlakozó felhasználók számát az Egyesült Államokban.
“A fogyasztói társadalomban a mobil internet használat kezdi visszaszorítani a személyi számítógépes internet használatot és ebben az Egyesült Államok jár az élen” – mondta Karsten Weide, az IDC média- és szórakoztatóipari kutatási programvezetője. Rámutatott, hogy a személyi számítógépeket elsősorban azért hagyja maga mögött a fogyasztói társadalom, mert az soha nem volt igazán “fogyasztási cikk”. A legtöbben csak azért használták, mert “nem volt jobb”. Mostanra viszont, a személyi számítógépeknél sokkal inkább “felhasználóbarát” mobil eszközök, a táblagépek és az okostelefonok terjedésével már van.
A mobil eszközökre történő “átköltözés” alapjaiban változtatja meg az internet használatot is. A közösségi oldalak használata a 2012-es 66 százalékról 2016-ra 52 százalékra csökken. A mobil hirdetési piac forgalma a 2011-es 6 milliárd dollárnak közel ötszöröse lehet 2016-ra és a mobil eszközökön bonyolított internetes vásárlások forgalma is hatszorosára, 223 milliárd dollárra emelkedhet a következő években.

Forrás: MTI

Hozzászólások

comments

A szerző

Hasonló cikkek

Komment