Az 5 leghatékonyabb módszer a sörhas eltüntetésére

2013. Már. 28.

A fogyókúra a nyár közeledtével egyre aktuálisabbá válik. A férfiaknál a súlygyarapodás leglátványosabb velejárója a sörhas, melytől sokan nehezen szabadulnak. A most következőkben adunk néhány hatékony tippet, melyekkel néhány hónap alatt véget vethetsz a problémának!

A sörhas általában azért alakul ki, mert a szervezet elkezdi tárolni a felesleges zsírt a has alsó régiójában. Eltüntetése nem egyszerű, egyszerű felülésekkel szinte lehetetlen, mert bár ez a gyakorlat erősíti a hasat, fogyasztani egyáltalán nem fogyaszt. Bár sokan csak legyintenek rá, és csupán testi hibának fogják fel, a sörhas nem egy egyszerű hízás fajta, egészségünkre is komoly veszéllyel van. Egy Amerikában végzett kutatás szerint, a zsír tömegénél sokszor veszélyesebb a zsír elhelyezkedése. A szívbetegségek okozta halált legtöbbször az dönti el, hol helyezkedik el szervezetünkben a zsír. A kutatásból kiderül a hasra hízók közül halnak meg a legtöbben. Fontos, hogy megtaláljuk nem csak a legcélirányosabb mozgásformát, de mellette mindenképpen változtatnod kell a korábbi életviteleden is.

still life with beerÓvakodj az alkoholtól!
Bár a sörhast nem minden esetben a megnövekedett sörbevitel okozza, de általában fontos, hogy a fogyókúra során tartózkodójuk az alkoholtól. A szeszes italok legtöbbször magas kalóriával járnak, hatásukra a szervezet zsír formájában kezdi el tárolni a felesleges energiát.

Chilivel a sörhas ellen
Kutatások szerint, a csípős szószok jelentős szerepet játszhatnak a fogyókúrában. A benne található kapszaicin nevű vegyület ugyanis csökkenti a sörhasként emlegetett zsírt. A csípős íz befűt a zsírsejteknek, a megfigyelések szerint, pedig nem csak az alkatnak tesznek jót, de átmenetileg javítják a légzést is.

HIIT edzés a hagyományos gyakorlatok helyett
A felülésekkel nem érhető el tartós eredmény. Akkor mégis melyik edzésformát válasszuk? A válasz a HIIT, mely tulajdonképpen azt jelenti, hogy gyors intenzív szakaszokat iktatunk be az edzésbe. Ez a High Intensity Interval Training rövidítése, és a kardió egyik típusa. Lényege, hogy intenzív és kevésbé intenzív szakaszokat váltogatunk edzés közben. Különlegessége abban rejlik, hogy míg a sima kardióedzés felgyorsítja az anyagcserét, az az edzés után visszaáll normál értékre, a HIIT edzés után azonban még sokáig megemelkedett állapotban marad a metabolizmus.

Kiegyensúlyozott étkezés
Felejtsd el a rendszertelen étkezéseket, fontos, hogy a nap folyamán két-három óránként valamit harapj. Ez segít fenntartani folyamatosan teltség érzetét, megakadályozza a túlevést, valamint fokozza az anyagcserét.

Csodaerejű C-vitamin
A C-vitaminról köztudott, hogy rendkívül hasznos a szervezet számára, azt azonban csak kevesen tudják, hogy a fogyásban is nagyon hatékony. Hiánya gátolja az L-karnitin szintézist, mely az egyik legfontosabb aminosav, segít, hogy a zsírok elégetéséből szerezzük energiát.

Hozzászólások

comments

A szerző

Hasonló cikkek

Komment