Csajozós kocsik egy új kisautó áráért

2012. okt. 23.

Ezt a cikket csak akkor olvasd el, ha nem a 2-7 év közötti gyári garancia és az Isofix gyerekülés rögzítési pont megléte a legfontosabb számodra egy autó megvásárlásakor. 2.5 és 3 millió forint között – tehát egy meglehetősen fapados és alapmotoros kisautó áráért – ajánlunk a figyelmedbe pár olyan használt autót, amitől még mindig leesik a csajok álla. Kis szerencsével a bugyijuk is.

 

Über alles
Ha jártál már az Autobahnon, vagy szimplán az M1-esen, magad is láthattad, hogy a német triumvirátus a leghatásosabb eszköz, ha le kell túrni valakit a belső sávból. Egy propeller, pár karika vagy a háromágú csillag mindig hatásos fegyver. De mi a helyzet, ha a belső sávos nyomulás helyett a csajokról van szó? Halálos fegyver mindegyik! Még az a lány is megismeri ennek a három márkának a logóját, akinek amúgy fogalma sincs az autókról.

BMW 320D – 2004-es modell az akkor még „csak” 163 lóerős motorral már fellelhető a vizsgált értéktartományban. Ugyan a kicsit későbbi, 177 lóerős motorvariáns sokkal jobb, mint azt a 10%-os különbségből sejteni lehet, azért nem rossz változás a legkisebb négyajtós „Bömbi”. A többi németre is igaz, hogy innentől már nincs nagy értékvesztésük, nem kidobott pénz a beszerzésük. A BMW pedig mégiscsak BMW, lehet faroltatni, de lehet vele hétköznapi módon kényelmesen közlekedni, ezzel a dízellel még takarékosan is.

Mercedes CLK 200 Kompressor – A kupé Mercit kicsivel 3 millió alatt beszerezheted, mondjuk a 2004-es évjáratból. Ugyan ennyiért csak alapmotorral kapod, de a 160 lóerő fölötti teljesítmény már bőven elég a dinamikus haladáshoz. Stílusos, két személynek kényelmes, mivel az első sorban az E-osztályhoz áll közelebb. Az elején a csillag nem kíván bemutatást sehol, mindenhol látják, hogy Te tudod, mit választ egy igazi férfi. Ügyelj arra, hogy ne egy sufnituning változatot vegyél, mert azzal oda a presztízs, amit az eredeti állapot sugall.

Audi TT Coupe 1.8T – Igazi magyar hazafiként olyan autót veszel, aminek legalább a motorja itthon készült. A győri gyártású benzines turbómotor 180 lóerővel bír a TT-ben, amely a gyártás kezdetekor még szeretett az avatatlan kezek alatt össze-vissza fickándozni, de 2004-re már megoldották a mérnökök ezeket a problémákat. Jól láthatod, minden német presztízsmodell 2004-es, ennél újabbat ennyiért veszélyes, régebbit pazarlás vásárolni. Érdemes megnézni a hazájukban a germán gépeket, nagyobb a választék és valamelyest gondosabban használták őket.

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”4000″] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/bmw320d.jpg[/imagetab] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/mercedes-clk.jpg[/imagetab] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/audiTT.jpg[/imagetab][/tabs]

A felkelő nap háza

A japán autók mindig is a finom technikai megoldásaikról és az „örök életükről” voltak ismertek. Két olyan modell is akad köztük, amelyeken érdemes elgondolkodni.

Mitsubishi Lancer 1.8 – Eddig ez az utolsó széria a Lancerből, így nem tűnik elavultnak, nincs még újabb változata, ami öregítené a dizájnt. 143 lóerős változatban 2008-as modellt is kapni. Bár a régebbi szériákból születtek a klasszikus rali autók, a tízedik generáció is megfordult a versenypályákon. Talán ez azon kevés modellek egyike, amelyeken a sporttörténelem miatt jól áll 1-2 kiegészítő. 2.6 millió forintért a lista egyik legolcsóbb és mégis legújabb autója, tehát ez a többinél rosszabb értéktartó, de 4 éves korában már ezen sem lehet nagyot bukni.

Mazda MX-5 1.8 – A roadsterek egyik legendája a Mazda autója, hiszen több mint két évtizede a műfaj meghatározó modellje. A folyamatos ráncfelvarrások során nem változott annyit, hogy a legrégebbit a legújabb mellé állítva ne legyen egyértelmű a folytonosság, ezért ez egy igazán időtálló forma. A 126 lóerős teljesítmény papíron nem sok, de ez a lista legkönnyebb autója, ráadásul hátsókerekes és csak két személyes. Bár kabrió, még a merevítésekkel együtt sem túl nehéz. 2006-os évjáratú modellt már kis szerencsével 3 millió forint alatt vehetünk.

 

(Majdnem) Amerikából jöttem

Ugyan már leáldozott a hatalmas V8-as tepsik korszaka, az USA-ban továbbra sem divat kis motorral autót gyártani. Ez az autó némiképp kakukktojás, hiszen Németországban készült, de így is egy egyedi és erős modellt találtunk.

Chrysler Crossfire 3.2 V6 – Egész olcsón, 2.5 millióért kapunk már egy ilyen „amerikai” autót, ráadásul V6-os motorral, 218 lóerős teljesítménnyel. Európában viszonylag ritka, mivel a korábbi Mercedes SLK öröksége, így kevesen vásárolták, ráadásul a gyártása is leállt 2007-ben. Ezek az okok jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy ez a lista legolcsóbb modellje. Kicsit olyan, mint egy elegáns zakó: belül kicsit szűkös, de kifelé elegáns és egyedi.

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”4000″] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/mitsubishi-lancer.jpg[/imagetab] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/mazda-mx5.jpg[/imagetab] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/chrysler-crossfire.jpg[/imagetab][/tabs]

 

Européerek álmai

A németekre külön fejezetet szántunk, de minden nemzettel ezt nem tehettük meg, így most az egyéb nációkat egy kalap alá vesszük. Legjelentősebb közös tulajdonságuk, hogy nem németek. Bárkinek ajánljuk az alábbi kocsikat, akiknek a német és a japán autó sem alternatíva.

Alfa Romeo GT 1.8 TS – Az olasz kocsi szívás! – tartja a népi bölcselet. Az olasz autó élmény – hangoztatják rajongói. Biztos vagyok benne, hogy nem bolond az összes digóautós, valami lehet abban, amit mondanak. Például a Ferrarin és az Alfán kívül van még olyan márka, ami jól mutat pirosban? És aminek olyan jó a hangja? Na jó, olyan van pár, de egy tűzpiros Alfa GT, 140 lóerővel már elég vagány lehet, ráadásul ne feledjük, csajozós autót keresünk, és a nők szeretik a piros színt. A fenti negatív elgondolások vélt vagy valós igazság tartalma miatt az Alfa sem túl értékálló, ezért 2008-as modellt vehetünk jóval 3 millió forint alatt.

Peugeot 407 Coupe 2.7 HDI V6 – Minden gall kakas álma egy nagy, francia kupé, a maga csodás formájával és lágy ringatózásával. Ez az autó azonban menni is tud, 204 lóereje és hatalmas nyomatéka miatt szuper utazóautó, ráadásul jó a futóműve is, így hű társ a tempós kanyarokban. 2006-os évjáratú modellt vehetünk 2.9 millióért. A lapos forma és az első lökhárító légbeömlői miatt olyan az autó, mint egy cápa. Miután megvetted, T e leszel a legnagyobb cápa a szórakozóhely előtt.

Jaguar XK 8 4.0 Coupe – A lista legöregebb autója, hiszen három millió forint alatt csak 97-es modellt kapni. De mégis: egy 284 lóerős angol nagymacska dorombolhat a kezünk alatt. A klasszikus british racing green fényezés minden brit sportautón remekül mutat, így a Jag is időtálló zöld színben. Érdemes jól végiggondolni egy ilyen autó vásárlását, mivel a fenntartási költségei magasabbak a többinél. A lista szereplői közül itt a legkisebb az esély arra, hogy szembejön velünk az utcán valaki egy ugyanolyan kocsival, mint a miénk.

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”4000″] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/alfagt.jpg[/imagetab] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/peugeot407c.jpg[/imagetab] [imagetab width=”580″ height=”390″]http://himself.hu/images/jaguar-XK8.jpg[/imagetab][/tabs]

 

Arra mindig érdemes figyelni használtautó vásárláskor, hogy ne a kilométer órát nézzük csak, hanem az autó összes fontosabb részét, lehetőleg változatos körülmények között próbáljuk ki. Aki 3 millióért keres autót, az pedig ne 3 millióért vegyen, mert akkor még az átírásra sem marad pénze, nemhogy egy előre nem várt kisebb-nagyobb javításra.

 

 

Hozzászólások

comments

A szerző

Hasonló cikkek

Komment