2008, az új városi crossover

2013. feb. 27.

A Peugeot a 3008 crossover sikerére építve egy különleges modellel, az új 2008-al jelentkezik a B szegmensben. Az idén tavasszal forgalomba kerülő 2008 szervesen illeszkedik az európai szegmensben mára már második helyen álló 208-al megindított termékoffenzívába.


Nemzetközi színtérre szánt modell

Napjaink folyamatosan változó világában valamennyi kontinensen egyre jelentősebb méreteket ölt a városiasodás. Egy új nemzedék szeretett bele a városi létbe, akik évente többször is maguk mögött hagyják a város zaját és nyüzsgését. A városok dinamikus, rugalmas lakói folyamatosan váltanak egyik életmódról a másikra. Mindegy, hogy a világ mely részén élnek, közös vonásuk, hogy az imázsukat tükröző termékek iránt fogékonyak, amelyek megkönnyítik és örömtelivé varázsolják hétköznapjaikat.

Ezt a megállapítást felismerve a Peugeot nagyratörő terveket fogalmazott meg az új 2008 fejlesztési koncepciójában. A kezdetektől beépítette a páratlan vezetési élményt, a markáns stílust és a praktikus használatot ötvöző Peugeot crossover DNS-ébe azt az óriási kihívást, amelyet az európai, az amerikai és az ázsiai ügyfelek elvárásai jelentenek. Az európai piacokra szánt 2008 modelleket a franciaországi Mulhouse-ban gyártják majd.

Az alig 4,16 m hosszú és 1,74 m széles 2008 legfontosabb újítása abban rejlik, hogy egyedülálló módon ötvözi a limuzin vezetésének élményét és a szabadidő-autók robusztusságát egy olyan utastérrel, amelynek tágassága, variálhatósága és kényelme arra invitál, hogy az utazás minden pillanata az utasok örömére szolgáljon. Városban és országúton egyaránt otthonosan mozog, a Grip Control rendszernek köszönhetően pedig a legváratlanabb helyzetekben is magabiztos.

Egyedülálló stílus a hódítás új területére

A 2008 az egyterű járművekben megszokott funkciókat örökíti át a kisautók szegmensébe. Az első pillantásra egyértelműen innovatív autó, különböző világokat egyesít. A stílusvonásokból kibontakozó erőteljes egyéniség a praktikumot, a tágasságot és a kimagasló vezetési élményt szolgálja.

A megemelt 2008 « Mud&Snow » gumiabroncsokon és 17 colos, matt fényezésű, úgynevezett gyémánt könnyűfém felniken nyugszik. A kerékjáratok különleges, ívelt formájának és a kiválóan hangolt futóműnek köszönhetően a 2008 remekül tapad az úthoz, mégis könnyedséget sugároz. A karosszéria védelméről a feketére fényezett alsó lökhárító és küszöbbetétek, valamint a rozsdamentes acélból készült oldalsó díszlécek gondoskodnak.

Elöl visszaköszönnek a jellegzetes Peugeot stílusvonások. Az egyes darabokat a lehető legközelebbre igazították egymáshoz, ezzel elkerülve a felesleges anyaghasználatot. A finom vonalakkal megrajzolt motorháztető védelmet, robusztusságot és légiességet kölcsönöz a 2008-nak. A lebegő hűtőrács, amelyet mintha egy tömbből faragtak volna ki, rafinált és energiától duzzadó kifejezést ölt. Az új fényszórók tökéletesen alkalmazkodnak a legújabb technikai funkciókhoz, az acélosan csillogó lámpatestből mintha egy nagymacska pupillájának rajzolata bontakozna ki. A finoman metszett vonalak teljes egységet alkotnak az autó elején, amely így még kifejezőbb, modernebb és különlegesebb jelleget ölt. A kirajzolódó tekintetet még jobban hangsúlyozzák a fénydiódás lámpák.
A motorháztető és a sárvédők könnyedségük ellenére teszik teljessé a pontosság, a védelem és a robusztusság megnyugtató érzését.

Az új városi crossover sárvédői és teljes oldalnézete rendkívül elegáns megjelenésűek és részletgazdagon kidolgozottak, az autó minden porcikája dinamizmust sugall. A hatalmas üvegfelületek, köztük a panoráma üvegtető, a külvilágra nyitott, tágas belső teret sejtetnek.
A hátsó rész elegánsan ötvözi a robusztusságot és a dinamizmust. Az alacsony rakodóküszöbű csomagtérajtó rendszám feletti domborodása az RCZ-t idézi. A széles csomagtérnyílást a karosszériához simuló lámpatestek keretezik. A hármas oroszlánkarmokra emlékeztető, szinte fekvő helyzetű lámpákat teljes egészében, ékszerként világítják meg a fénydiódák.
Az oldalnézetet is jelentősen meghatározza a tető dinamikus és elegáns vonalvezetése. A hátsó üléshelyek támlavonalánál induló oldalsó homlokvonal elegánsan hangsúlyozza az üvegfelületeket szegélyező, exkluzív fémkeretet. A hátsó légterelő a tetővonal folytatásaként tovább fokozza annak finom lejtését, majd a szélvédő felső részét árnyékolja be. A tetősínek gondosan megrajzolt vonala is a 2008 dinamizmusát és szabadidő-autó jellegét hangsúlyozza.

Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében

Az ösztönösségre építő vezetőhely
A hosszúságban is állítható üléslappal felszerelt, magasságban és dőlésszögben állítható vezetőülés kényelmes helyet kínál a vezetőnek, aki szinte az autó részének érezheti magát. A vezető az ösztöneire támaszkodva, a mozdulatok bámulatos takarékosságával éri el a kezelőszerveket.
A távolságban és magasságban állítható, többfunkciós, kisméretű kormány tovább fokozza a kormányzás precizitását. A vezető a magasra helyezett kijelzőről a vezetéshez szükséges összes fontos információt leolvashatja anélkül, hogy a szemét levenné az útról. A második felszereltségi szinttől szériafelszerelés a nagy, hétcolos érintőképernyő, amelyről könnyen kezelhető a külvilággal való kommunikációhoz szükséges összes funkció, köztük a Peugeot Connect Apps szolgáltatások.

A repülőgépeket idéző kézifékkar a vezetőülés mellett, a középkonzol szélén észrevétlenül illeszkedik annak ívébe, ez jelentős helyet szabadít fel a két első ülés között. A középkonzol utasoldali felén a kézifékkar sajátos íve ismét megjelenik, mint kapaszkodó. Az elegáns és robusztus középkonzol felső részeit díszöltéses bőrborítás nemesíti. A kézifékkar mellett a középkonzol ülések közötti részén található a panorámatető árnyékolójának kapcsolója és a Grip Control forgógombja.
A műszerfalat selymes tapintású anyaggal vonták be. A műszeregységek és a szellőzőrostélyok szegélyeit, a díszbetétet a kormánykeréken, a sebességváltó-gombot és az érintőképernyőt elegáns krómbetétek díszítik.

Az utastérben a különleges megvilágítás teremt páratlan hangulatot. A szemmagasságban elhelyezett számlapok fénydióda csíkokkal szegélyezettek a magasabb felszereltségű változatokban, míg a panoráma üvegtető fénydiódás tetőlámpáiból kékes hangulatfény árad.
A 2008 üvegtető nélkül is egyedülálló fényviszonyokat kínál. Újítása a lézergravírozásnak köszönhetően rendkívül pontosan megrajzolt motívumokból kibontakozó égbolt imitáció. Sötétben a fénydiódák diszkrét fehér fénnyel világítják meg ezt a Peugeot LED Track „égboltot”.

Élénk, sokoldalú vezethetőség
A 3008 nemzetközi szinten kivívott népszerűségével a márka komoly szakértelemre tett szert a városi terepjárók terén, amelyet ötvözni kívánt a vezetés terén megszerzett tudásával. Ennek eredményeképpen sikerült kialakítani azt a dinamikus viselkedést, amely a 2008-at mércévé teszi a szegmensben.
A fürge és precíz városi crossover folyamatosan visszajelzést ad a vezetőnek az útról, aki megemelt üléshelyzetéből tökéletesen uralja a vezetést. A hagyományosnál kisebb kormány is az egyszerűséget jelképezi: könnyen kézbe vehető és remekül megtestesíti az autó érzékeny kormányzását.
A finoman hangolt futómű jól kihasználhatóvá teszi a szolid, 1045 kg-os tömeget. Tökéletesítették az első McPherson típusú futóművet, valamint a deformálódó keresztrúddal, a speciálisan hangolt rugókkal és lengéscsillapítókkal ellátott hátsó futóművet. A továbbfejlesztett kormányrásegítéssel együtt a 2008 a kényelem, a stabilitás és a dinamizmus magas szintű szintézisét valósítja meg.
A nagyfokú reakciókészség fokozza a vezetés örömét, miközben az utasok tökéletes biztonságban élvezhetik az utazást.

Grip Control rendszer: fokozott mobilitási képesség
A PSA Csoport által szabadalmaztatott rendszer gyenge tapadási viszonyok között fokozza az autó haladási képességét, és ezzel kitágítja a 2008 lehetőségeit. Az elektronikusan kapcsolható Grip Control 16 cm-es hasmagassággal és Mud & Snow abroncsokkal társul, amelyeket egyedi stílussal felruházott, matt fényezésű, gyémánt felnikre szerelnek.
A sokoldalú és rugalmas rendszer a kipörgő első kerekek szabályozott fékezésével segíti a nehéz terepen való haladást akár úgy, hogy az irányítás a vezető kezében marad (Standard üzemmód), akár úgy, hogy a középkonzolon található forgókapcsolóval a vezető kiválasztja a megfelelőt a programozott üzemmódok közül: Téli, Terepes, Homok, ESP Off.
A Grip Control kétféle gumimérethez igényelhető: a 215/60 R16, illetve a 205/50 R17 méretű abroncshoz.
« A Grip Control arra ösztönzi a vezetőt, hogy haladéktalanul kipróbálja a 2008-at járatlan utakon. Ez a rendszer újabb funkciókat nyújt az ügyfélnek, a fogyasztás megnövelése nélkül. »
Francis Delion, Peugeot ügyfélkapcsolat

Park Assist: a parkolás öröme
Ez a berendezés a manőverezés automatizálásával a 2008 kompaktságát kihasználva könnyíti meg a városi autós életét. Miután a vezető bekapcsolta, az érintőképernyőn kiválasztja a végrehajtani kívánt manőver típusát, a járdához balról vagy jobbról parkolást. Az ultrahangok érzékelik a parkoló autók között szabadon álló helyeket és jelzik a sofőrnek a legközelebbi szabad helyet. Ezt követően a Park Assist az elektromos szervokormányon keresztül leparkolja a járművet, miközben a vezető továbbra is felügyeli a gáz, a fék, a kuplung és a váltó kezelését, valamint az autó környezetét.
A parkolóhely elhagyása ugyanilyen egyszerű a Park Assist újbóli bekapcsolásával. A Hill Assist funkciónak köszönhetően a rendszer emelkedőn is működik, amely az 1.4 HDi 68 és az 1.2 VTi 82 BVM5 típusok kivételével az összes motorizációhoz megrendelhető.

Másban is kitűnik a 2008…

Legmagasabb szintű elsődleges, másodlagos és harmadlagos biztonság
A 2008 a kiemelkedő reakciókészséget és a könnyű használatot magas szintű biztonsággal egészíti ki. A vezető számíthat például a valamennyi változatban alapfelszerelésként kínált sebességrögzítő-sebességhatárolóra.

Az összes 2008 modellben szériafelszerelés az 50 km/óra sebességtől kikapcsolható ESP, amely több funkciót foglal magába: az ASR kipörgésgátlót, a CDS menetstabilizálót, az AFU vészfékrásegítést és a REF elektromos fékerőelosztást.
A rendszer a négy féktárcsára hat, amelyeket a hatékonyabb működés (teljesítmény és tartósság) érdekében a különböző motorizációknak megfelelően alakítottak ki. Elöl a hűtött tárcsák mérete kétféle: 266 x 22 mm, illetve 283 x 26 mm a nagyobb teljesítményű változatokban. Hátul valamennyi modellben 249 x 9 mm-es normál tárcsák találhatók.

Ütközéskor az autóban ülőket hat légzsák védi, két első-, két oldal- és két függönylégzsák. Az első ülések támlájába épített oldallégzsákok optimális védelmet nyújtanak az ülésbeállítástól függetlenül. A gyerekek biztonsága érdekében az utasoldali frontlégzsák kikapcsolható. Hátul a két szélső üléshelyekhez hárompontos Isofix rendszer tartozik.

A 2008 maximálisan profitál abból, hogy a márka piacvezető a harmadlagos biztonság terén. A Független Telematikai Kiszolgáló egységgel felszerelt változatok térítésmentesen és időkorlátozás nélkül kínálják a Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance szolgáltatást. Ha baleset történik, a rendszer azonosítja a jármű földrajzi helyzetét és a beindítja a segélynyújtási folyamatot.
A 2003-ban történt bevezetésük óta ezeket a rendszereket több, mint 760.000 Peugeot járműbe építették be. Az Európa tíz országában elérhető szolgáltatás eddig több mint 6500 vészhelyzetben gyorsította meg a mentést.

Könnyen kihasználható, tágas tér
A 2,54 m-es tengelytáv tágas utastér kialakítását tette lehetővé. A 2008 első üléseinek támlái vékonyabbak, így nagyobb hely jut a hátsó utasoknak. Az ő kényelmüket szolgálja a hordozható készülékek csatlakoztatásához kialakított 12 V-os csatlakozó is. Helyükről, menet közben is hozzáférnek a csomagtartóhoz, mivel a kalaptartó utastér felőli része mozgatható.

A széles és szögletes csomagtérnyílás, valamint az alacsony, mindössze 60 cm magas, rozsdamentes csiszolt acélszegéllyel védett rakodóküszöb kívülről is megkönnyíti a hozzáférést a méretes csomagtartóhoz. Az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával a csomagtartó mérete 360 köbméterről 1194 dm3-re növelhető, ebből 22 dm3 a padló alatt található, és egyetlen mozdulattal hozzá lehet férni. A támla a hátsó üléstámla tetején található gombbal billenthető le, az üléslap automatikusan behúzódik.
A tárgyak mozgatását megkönnyíti a padlón kialakított öt sín, amelyek a küszöbtől az első ülésekig futnak. A biztonságos rögzítésről hat krómozott rögzítőgyűrű gondoskodik.
A minden részletében praktikus csomagtartó két oldalán hevederrel és leszorító hálóval ellátott rakodóhelyet alakítottak ki. A pakolási lehetőségeket bővíti a csomagtérszőnyeg alatt található 22 literes rakodóüreg.

Minden üléshelyen gondosan megtervezett, az első és hátsó tetőlámpáknak köszönhetően jól látható rakodóhelyek szolgálják az autóban utazók kényelmét: zsebek az első ajtókban, kesztyűtartó, a sebességváltó közelében kialakított rakodórekesz és pohártartó, zárható rakodóhely a középkonzolon, térképtartó zsebek az első ülések támlájában…. Az összesen 24 liter térfogatú rakodóhelyek gondoskodnak arról, hogy a hétköznapi élet nélkülözhetetlen kellékei – kulcs, okostelefon stb. – mindig a vezető keze ügyében legyenek.

Minden igényt kielégítő motorkínálat
A motorok széles választéka az új városi terepjáró mérsékelt tömegével és karakteres sziluettjével számtalan használati módot tesz lehetővé kis fogyasztás és alacsony CO2-kibocsátás mellett: a 2008 fogyasztásának alsó értéke 3,8 l 100 km-ként, széndioxid-kibocsátása pedig mindössze 98 gramm kilométerenként.
A Csoport szakembereinek tudása és műszaki újításai – újgenerációs háromliteres benzinmotorok, a Stop&Start rendszer a benzines változatokban, az e-Hdi dízelmotor – a környezetvédelem és a vezetési öröm egyszerre teljesülő erényével kategóriavezetővé avatják a 2008-at.

A háromhengeres benzinmotorok új generációja
A teljes egészében saját fejlesztésű, modern háromhengeres benzinmotorok már bizonyították hatékonyságukat a fogyasztás és az emisszió terén. A kompakt és könnyű motorok közül az 1.2 VTi 21 kg-mal könnyebb az azonos teljesítményű négyhengeres változatnál. A motorok új generációjának teljesítményét egyrészt a Stop&Start rendszer, másrészt a közvetlen befecskendezéshez kapcsolódó turbófeltöltő fokozza.

Stop&Start kínálat benzines és dízel változatokhoz
A Stop&Start sikerét az e-HDi dízelmotor alapozta meg az 508 és a 308 típusokban, majd népszerűségét a 208 tovább növelte. Azok az ügyfelek, akik a benzines változatot választják, az e-VTi és az e-THP motornak köszönhetően ugyanazokat az előnyöket élvezhetik: kis fogyasztás, automatikus motorleállítás, szinte azonnali újraindítás zaj és vibráció nélkül, vezetési komfort.

« A Stop&Start rendkívül versenyképes fogyasztást és CO2-kibocsátást eredményez, miközben kiemelkedő vezetési komfortot nyújt. A rendszerrel felszerelt hat típus legalacsonyabb CO2-emissziója mindössze 98 gramm kilométerenként a dízelek, és 99 gramm a benzinmotorok esetén. »
Eric Tomietto, a Stop&Start projektfelelős

A dízel- és benzines változatokhoz egyaránt kínált technika a 2008 kínálatában található kilenc motorból hathoz rendelhető. Az „araszoló” funkcióval bővült automatizált váltó továbbfejlesztése következtében a 1.2 e-VTi kilométerenkénti CO2-kibocsátása mindössze 99 gramm. Dízelek esetén az induló CO2-kibocsátási érték 98 gramm kilométerenként.

Új háromhengeres turbók
A bevezetést követő hónapokban a motorválaszték tovább bővül a háromhengeres benzines turbófeltöltős változatokkal. A kínálatban szereplő kétféle teljesítményszint, az 1.2 e-THP 110 és az 1.2 e-THP 130 dinamikus vezetést eredményez, többek között a magas nyomatéknak köszönhetően, amely 205, illetve 230 Nm az említett motorok esetén.
A koncentrált technikai tudással kifejlesztett 1.2 e-THP típus 12 kg-mal könnyebb, mint az azonos teljesítményű, négyhengeres szívómotor, pedig turbót, illetve egy jelentősebb hűtési rendszert is tartalmaz, dinamikai teljesítményei ugyanakkor összhangban állnak 45 százalékkal nagyobb nyomatékkal rendelkező változattal. Fogyasztása változattól függően 15-20 százalékkal kisebb.

Hozzászólások

comments

A szerző

Hasonló cikkek

Komment